Приходячи в ювелірний магазин, де виставлені розкішні прикраси зі срібла або золота, чи замислювалися ви про те, як же відбувається їх створення. Як, наприклад, з'явилася каблучка, яка прикрашає ваш палець?
Багато хто думає, що виготовлення ювелірних виробів здійснюється на фабриках, виключно механізованим методом, з мінімумом втручання людини. Але це далеко не так. Створення дорогоцінних прикрас - це завжди кропітка праця багатьох людей, творчість і досвід, накопичений століттями.
Незважаючи на те, що сучасні технології зробили багато ювелірних процесів більш простими для людини, вони не змогли замінити методи виготовлення, які практикувалися ювелірами протягом декількох поколінь. І для того, щоб створити найпростішу каблучку потрібно багато майстерності і терпіння.
Давайте подивимося, як роблять каблучки, і з яких етапів складається цей процес. Це ціла складна серія процесів, під час яких крок за кроком ювелір створює каблучку на основі заданих параметрів. Якщо казати про промислове виготовленні ювелірних виробів, то для виробів використовують методи лиття і ручну роботу. В процесі лиття ювеліри спочатку виготовляють точну форму, засновану на формі і дизайні оправи каблучки. Але все починається з створення ескізу, потім побудови моделі, яка буде безпосередньо використовуватися для виготовлення прикраси.
Перший крок, створення воскової моделі. Для цього може використовуватися ручна праця майстра, який виріже модель з воску, або зробить це за допомогою 3D-друку з використанням комп'ютерних програм проектування.
Другий крок, створення форми для лиття каблучки, використовуючи воскову модель. Для цього використовують в основному гіпс, і як тільки він затвердіє, його випікають при дуже високих температурах, щоб випарувати віск, і це залишає відбиток порожнини в формі.
Третій крок, виливають метал в формі. Золото розплавляється до необхідної температури і виливається в форму, потім твердне для отримання необробленої заготовки. Форма також може бути використана для створення дублюючих моделей прикраси одного і того ж дизайну багато разів.
Четвертий крок, поліровка та обробка відлитих деталей. Відлиті металеві деталі знімаються окремо і перед складанням проходять серію процесів полірування. каблучка піддається ретельному огляду на наявність дефектів, перш ніж над ним далі продовжиться робота.
П'ятий крок, закріплення каменю. Перед установкою дорогоцінного каменю ювелір вимірює його розмір і підлаштовує верхню частину оправи, щоб забезпечити щільне прилягання до центру каменю.
Шостий крок, полірування і покриття родієм, щоб надати йому сяйво і блиск. Багаторазові полірування необхідні, щоб забезпечити бездоганну гладкість поверхні прикраси, і додання ідеального зовнішнього вигляду. Якщо для налаштування використовується біле золото, його занурюють в гальванічний розчин, щоб нанести шар родію.
Вся ця важка робота окупається прекрасним блиском прикрас і радістю тих, кому вони належать.